Selasa, 4 Mac 2014

Air mata gembira

Banyak yang telah aku lalui demi menempuhi hari mendatang. Banyak peluang dan ruang aku lepaskan demi memberikan peluang buat adik aku berjaya. Kerap kali aku ungkapkan pada dia, terbang lebih tinggi wahai adik. Sering kali aku terluka atas perlakuan yang telah aku buat demi melihat adik aku terbang lebih tinggi. Sehingga aku membuat keputusan yang besar di dalam hidup demi membantu dia kelak.

Alhamdulillah, hari ini aku duduk menangis kegembiraan bila adik publish gambar bersama atlet basikal dunia dan senarai teamate dia. Biarpun dia menganggap aku marah pada dia, ia sama sekali salah. Biarkan aku begini demi dia terbang lebih tinggi. Aku tidak mampu untuk terbang setinggi dia, aku tiada kemampuan seperti dia ada. Semoga adik terbang lebih tinggi ya, banggakan ummi, abah , keluarga dan cinta hati adik ya. Abang tidaklah perlu adik risau. Biarlah masa yang menentukan corak masa depan abang. 

Dalam benak kepala abang bagaikan ada sesuatu batu besar yang menghalang, samaada wajar atau tidak untuk abang mencuba nasib di alam pekerjaan. Perkenalan abang dan adik di UPM ini banyak membuat aku sedar bahawa aku hanya insan kerdil yang tidak mampu berbuat apa. Teringat kata-kata pensyarah En Mehan : " Lepaskan sedih kamu, jangan dipendam. Kelak ia akan hilang " .  Adik sudah mula terbang tinggi, bila pula si abang ingin melebarkan sayapnya?

Semoga segala urusan kita dipermudahkan. InshaaAllah.

0 comments:

 

Template by Blogger Candy