Khamis, 23 Januari 2014

Aku rindu dia!

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.

Hari yang sejuk dan dingin ni buat feeling sedih-sedih datang.  Dari semalam aku teringatkan mak angkat aku,dah dekat 1 aku tak jumpa. Aku try contact tak dapat,mesej pon xreply. Sihat atau tak mak angkat aku ni. Di zaman sekolah dahulu , dia yang menjadi mak aku ketika di sekolah asrama. Gile best! Jeles orang lain. Lepas sekolah , die banyak bantu aku dari pelbagai sudut. Di saat aku tengah down, stress study dan macam - macam, die tetap ada untuk bantu aku. Cukup mulia insan yang bergelar guru ni. Hari ini aku terkenang dekat mak angkat, teringin aku nak gelar dia ummi. Alangkah baiknya kalau aku diberikan kesempatan untuk berjumpa dengan ummi. Tapi kami berjauhan dan seakan melarikan diri . Aku saja tengok kat Mr GOoGle tadi, tetiba ada lak nama ummi. Wahhh ! sambung PhD dah ummi sekarang. Aku tak sangka kuat semangat ummi nak sambung. Aku yang 7 tahun ni nk dapatkan diploma ngan ijazah. Aku harapkan ummi  berjaya dapat gelaran Doktor Falsafah. In Shaa Allah kalau ada rezeki dan peluang, aku akan ikut jejak ummi.
Inilah nama mak angkat aku.

0 comments:

 

Template by Blogger Candy